Aiemmat stipendit

Tekstiilikulttuuriseuran stipendi

Tekstiilikulttuuriseura jakaa stipendejä parillisina vuosina, seuraavan kerran vuonna 2024. Lue lisää täältä

Stipendin saajat vuosina 2003-2022

• 2020: Rinna Saramäki: vaatteiden laadun tunnistamista käsittelevän videosarjan toteuttamiseen
  • 2020 Työryhmä Tupu Mentu, Maija Esko ja Hannele Köngäs: kirkkotilaan suunnitellun elävän ja muuttuvan Lohtu-tekstiilinäyttelyn toteuttamiseen (2 000 €) sekä Eeva Puustjärvi: Ekologisen ja kehopositiivisen vaateompelukirjan käsikirjoituksen laatimiseen (1 000 €)
  • 2018 Niina Hiltunen: Yhteisö- ja tekstiilitaiteen menetelmin toteutettava nuorten kuntouttava taidetoimintaprojekti.
  • 2016 Holger Ingberg: Suomenlampaan villaa hyödyntävän miesten vaatemalliston suunnitteluun ja valmistamiseen
  • 2014 Korjaussarja-kollektiivi: Vaatehuoltoasema -huolto- ja korjauspajan tarvikehankinnat
  • 2012 Maikki Karisto–Marvi Pasanen: Ryhmittäin kierrettyjen lautanauhojen ohjekirjan käsikirjoituksen laatiminen
  • 2011 Soja Murto-Hartikainen: Kahden kiilasarafaanin ohjeiden ja kaavojen laatiminen
  • 2010 Laila Kindt: Läpi elämän kerätyn tekstiilikokoelman julkistamiseen näyttelyin ja Laura Merz: tekstiilinäyttelyn järjestäminen Berliinissä.
  • 2009 Pirjo Sinervo: Käspaikka.fi toiminnan turvaaminen
  • 2008 Vain 2 hakemusta, päätettiin siirtää summa Seuran juhlavuodelle 2010
  • 2007 Elina Vähävihu: Lasketaan langasta -julkaisun siirtäminen Käspaikan verkkosivuille
  • 2006 Kirsti Salo-Mattila: Vaatteen kaavoituksen kehitys (julkaisu)